English | עברית
פיתוח גוף - לא רק לאוכלי בשר \ יובל שטיין - מאמן כושר אישי
Created by Nir Ramati in 21/11/2013 10:17:09

כשמדברים על פיתוח גוף, מדברים בדרך כלל לא רק על אימון משקולות חזק ורציני, אלא גם על משטר תזונתי מוקפד ביותר הכולל, איך לא, כמויות גדולות יותר של כל אבות המזון.  הבולט שבהם הנזכר לעתים קרובות ביותר בהקשר של פיתוח הגוף הוא החלבון - אבן הבניין של השרירים בגוף.


כשמדברים על פיתוח גוף, מדברים בדרך כלל לא רק על אימון משקולות חזק ורציני, אלא גם על משטר תזונתי מוקפד ביותר הכולל, איך לא, כמויות גדולות יותר של כל אבות המזון.  הבולט שבהם הנזכר לעתים קרובות ביותר בהקשר של פיתוח הגוף הוא החלבון - אבן הבניין של השרירים בגוף.

כמאמן כושר אישי אני לעתים נתקל באנשים צמחוניים אשר נדמה כי הם "הובסו עוד לפני שהתחילו" בבואם לבחון את האופציה של פיתוח הגוף - זאת משום שהדרך הקלה ביותר לצרוך חלבונים מלאים (כאלה המכילים את כלל חומצות האמינו) - היא דרך אכילת מוצרים מן החי ובפרט בשר ודגים. האמת היא שבכדי לפתח גוף שרירי במיוחד אין צורך בכמויות עצומות של חלבון - אלא פשוט להימנע מחוסרים בו באופן כללי, וכאשר עוסקים בפעילות גופנית אנאירובית אינטנסיבית יש להקפיד על צריכתו התקינה באופן מיוחד.

טיפים וכללים חשובים למפתחי הגוף הצמחוניים:

1.      אכלו יותר קינואה ופחות אורז - אורז (דגן) מכיל חלבון חלקי המכיל רק חלק מחומצות האמינו הדרושות בעוד שקינואה מכיל יותר חלבון, ולא רק זה אלא חלבון מלא, בדומה לחלבון מהחי !

 

2.      אם אינך טבעוני, הרי שנפתח בפניך עולם שלם של מקורות חלבון איכותיים שאינם בשר, אלא מוצרים אחרים מן החי כמו: ביצים, יוגורט, קוטג' וגבינות אחרות.  אדם צמחוני שנמנע מבשר אך צורך תוצרים שכאלה מן החי קיבל את הכינוי "לקטו-אובו" (lacto-ovo).  אם אינך צורך כלל מוצרים מן החי ואתה פתוח לשינויים, שקול להיות "לקטו-אובו"! חייך כצמחוני יהיו קלים הרבה יותר ובטח בכל הקשור לפיתוח הגוף.

 

3.      חמאת בוטנים - חמאת בוטנים טבעית היא טעימה וקלה לצריכה וניתן להוסיף אותה לכל מיני מאכלים. בעזרת חמאת בוטנים תקבל תוספת של קלוריות ממקור שומני ובקלות בתקופות בהן תצטרך להגביר את ההכנסה הקלורית.

4.      תכנן את סדר היום סביב האימון. מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר אישי על מנת לבנות תוכניות אימונים מתאימה שתצליח להתמיד בה ולהגיע באמצעותה לתוצאות מקסימאליות תוך התחשבות בתזונה שלך.

 

5.      אכול בתדירות גבוהה יותר - כמויות החלבון במזון שאתה צורך כצמחוני הן קטנות יותר בארוחותיך. אכול ארוחות בתדירות גבוהה יותר והבטח אספקה מתמדת של חומצות אמינו לבניית הרקמות.

 

6.      צרוך טופו - טופו המבוסס על פולי הסויה משווק כגוש חסר טעם הדומה לגבינה. הטופו מהווה תחליף לבשר וחלבון מן החי בשל העובדה שהוא מכיל את כל חומצות האמינו ההכרחיות ומהווה בעצם חלבון מלא. את הטופו ניתן לשלב בסלטים, במוקפצים, בסנדוויצ'ים ובעצם השמים הם הגבול - היצירתיות חוגגת.

 

7.      קטניות הן סופר-פוד ! הן מקור משולב של חלבון ופחמימה ומהוות מפתח לצריכה תקינה ומספיקה של חלבונים. הקטניות (שעועית, חומוס..) מכילות חלק מחומצות האמינו הדרושות לחידוש הרקמות ואילו הדגנים (אורז, תירס..) מכילים את שאר הפאזל.  ערבב אותם להשגת חלבון בהרכבו המלא.

כדי להגדיל סיכויי הצלחתך עד כמה שאפשר, מומלץ לקבל תוכנית אימונים מותאמת אישית ממאמן כושר אישי ובמידת הצורך להתייעץ עם יועץ תזונה (דיאטן קליני) שיוכל להתאים עבורך תפריט מיטבי לפיתוח הגוף כצמחוני. בהצלחה.




חזור »
מוצרים במבצע
Featured Products

סל ירקות אורגניים גדול

Product Image
מחיר ל סל 13 מוצרים: 125.00
לפרטים נוספים

חסה ערבית - arab lettuce

Product Image
מחיר ל יחידה: 5.90
לפרטים נוספים

סל פירות וירקות קטן

Product Image
מחיר ל סל: 95.00
לפרטים נוספים

ברוקולי - broccoli

Product Image
מחיר ל קילו: 10.50
לפרטים נוספים

בננה - banana

Product Image
מחיר ל קילו: 10.40
לפרטים נוספים

לחם שיפון מלא - rye bread

Product Image
מחיר ל כיכר: 12.99
לפרטים נוספים

פטרוזליה שורש - root parsley

Product Image
מחיר ל צרור 3 יחידות: 7.90
לפרטים נוספים

סל ירקות אורגניים קטן

Product Image
מחיר ל סל 10 ירקות: 85.00
לפרטים נוספים

פריכיות אורז - rice cakes

Product Image
מחיר ל אריזה: 5.99
לפרטים נוספים

12 ביצי חופש אורגניות

Product Image
מחיר ל : 16.99
לפרטים נוספים

 


© אור-גני    מעוניינים להירשם? טלפון: 08-9791616 פקס: 08-9791818    דוא"ל: info@or-gani.org.il   כתובת למשלוח דואר: ת.ד 34488 ירושלים

   
הקמת אתר   |   פרסום בגוגל - מרקטיזם   |   עוצב ע"י

Your cart is currently empty.