English | עברית
איך לשמור על תזונה נכונה במקום העבודה
Created by Nir Ramati in 19/01/2015 15:22:18

המודעות לקשר החזק בין תזונה נכונה ובריאות הולכת ועולה בעשורים האחרונים. אחרי שנים רבות בהן התפתחו הרגלי תזונה לא טובים בעולם המערבי, ישנה לאט לאט הכרה בכך שיש לשנות אותם ולבסס את התזונה על מוצרים בריאים יותר והרגלי אכילה טובים יותר.


המודעות לקשר החזק בין תזונה נכונה ובריאות הולכת ועולה בעשורים האחרונים. אחרי שנים רבות בהן התפתחו הרגלי תזונה לא טובים בעולם המערבי, ישנה לאט לאט הכרה בכך שיש לשנות אותם ולבסס את התזונה על מוצרים בריאים יותר והרגלי אכילה טובים יותר.  אחד הדברים החשובים שצריך להקפיד עליהם כאשר מחליטים לשמור על התזונה, הוא למצוא את הדרכים להקפיד עליה ולאמץ הרגלים נכונים גם בשעות העבודה. אחרי הכל, בכל רחבי העולם המערבי, אנשים מבלים חלק גדול מאוד מהיממה מחוץ לבית, במקום עבודתם, והקפדה על תזונה נכונה חייבת להתקיים גם בשעות אלו. למרות שקשה לאמץ הרגלים חדשים ושיש הרבה תירוצים שאפשר להשתמש בהם בשעות העסוקות והעמוסות, מי שלא יקפיד בשעות אלו לא יצליח להשלים את התהליך.


טעויות שאנשים עושים במהלך יום העבודה


ישנן מספר טעויות נפוצות שחוזרות על עצמן שהמודעות אליהן היא גם הדרך לשנות אותן. הכוונה היא להרגלי תזונה לקויים שאנשים מפתחים מסיבות שונות.

  • הימנעות מארוחת בוקר- אנשים רבים ממהרים בשעות הבוקר לצאת מהבית ויוצאים על קיבה ריקה. זוהי טעות נפוצה מאוד וקריטית מאוד. אפשר לקחת ארוחת בוקר ולאכול אותה כשמגיעים לעבודה, אך אסור לוותר עליה לחלוטין. אורחת הבוקר חשובה מאוד לחידוש האנרגיה הדרושה לגוף, לחילוף החומרים וגם לצריכה מופחתת של קלוריות בהמשך היום ולכן אסור לדלג עליה.
  • צריכה מוגברת של קפאין- אנשים רבים משתמשים בקפאין כדי להצליח לשמור על ערנות ומיקוד במהלך יום העבודה המתיש. שתיית קפה אינה אסורה, אך חשוב שתעשה במידה המתאימה. קפאין אינו חומר בריא במיוחד וצריכה שלו בכמויות מוגברות עלולה אף לכרום לבעיות בריאותיות שונו כמו יתר לחץ דם וספיגה נמוכה של מינרלים בגוף. חשוב גם לזכור שקפה אינו תחליף למזון. אנשים רבים מוצאים את עצמם רעבים ומפאת חוסר זמן מסתפקים בשתיית עוד כוס קפה- זהו פתרון גרוע מאוד.
  • טעויות בארוחת הצהריים- הרבה אנשים לא מקדישים לארוחת הצהריים את הזמן הראוי לה. חשוב מאוד להקפיד לאכול בצהריים ארוחה מסודרת ולא לחטוף ארוחות קטנות ומהירות במשך היום. המחסור בזמן והלחץ בעבודה גורם לאנשים פעמים רבות לוותר על ארוחה חשובה, או לאכול אותה מהר מדי. אכילה מסודרת ואיטית היא הבסיס לתחושת שובע ולתהליך עיכול מוצלח ולכן חשוב מאוד להקפיד עליה. אין לשלב את ארוחת הצהריים בפעולות נוספות, אלא להקדיש לה מספיק זמן.
  • נשנושים מזיקים- אכילה בין הארוחות היא אחד הדברים המאפיינים ביותר הרגלי תזונה במקום העבודה. חשוב לזכור שזהו מקור לצרות רבות, אלא אם מדובר באכילת ירקות ללא הגבלה ומעט פירות. כיבוד בישיבות ובהרמות כוסית הוא תמיד משמין, לא בריא ויחד עם זאת מפתה. מי שרוצה להקפיד על התזונה חייב להימנע מאכילה של כל מה שמוגש באירועים כאלו- מאפים למיניהם, מתוקים ומלוחים, שתייה ממותקת וכו'.

ישנם הרגלי תזונה נוספים שאנשים צריכים לרכוש כדי לשפר את מצבם, מה שחשוב הוא לפתח רמה גבוהה של מודעות ולהיות ערים להשפעות שיש לתזונה לקויה. ההקפדה והעקביות הם המפתח להצלחה בשמירה על תזונה נכונה.



חזור »
מוצרים במבצע
Featured Products

סל ירקות אורגניים גדול

Product Image
מחיר ל סל 13 מוצרים: 125.00
לפרטים נוספים

חסה ערבית - arab lettuce

Product Image
מחיר ל יחידה: 5.90
לפרטים נוספים

פסטה אורגנית - pasta

Product Image
מחיר ל : 5.99
לפרטים נוספים

12 ביצי חופש אורגניות

Product Image
מחיר ל : 16.99
לפרטים נוספים

ברוקולי - broccoli

Product Image
מחיר ל קילו: 10.50
לפרטים נוספים

כרוב לבן - white cabbage

Product Image
מחיר ל קילו: 9.30
לפרטים נוספים

תפוח גאלה - gala apple

Product Image
מחיר ל : 19.90
לפרטים נוספים

פטרוזליה שורש - root parsley

Product Image
מחיר ל צרור 3 יחידות: 7.90
לפרטים נוספים

לחם דגנים קל - grain bread

Product Image
מחיר ל כיכר: 12.99
לפרטים נוספים

שמן זית כתית טהור אורגני - Organic Extra Virgin O

Product Image
מחיר ל בקבוק: 36.99
לפרטים נוספים

 

© אור-גני    מעוניינים להירשם? טלפון: 08-9791616 פקס: 08-9791818    דוא"ל: info@or-gani.org.il   כתובת למשלוח דואר: ת.ד 34488 ירושלים

   
הקמת אתר   |   פרסום בגוגל - מרקטיזם   |   עוצב ע"י

Your cart is currently empty.