English | עברית
מתכונים טבעוניים לפסח
Created by Nir Ramati in 27/02/2017 11:57:32


אחד מהאתגרים בשמירה על תזונה טבעונית הוא איתור מתכונים טעימים המורכבים כולם מחומרים טבעיים בלבד, ללא בשר, חלב, ביצים או כל אותם מרכיבים שבעלי חיים סבלו בגללם. קל וחומר כאשר מדובר במתכונים לפסח, שם אנחנו מוגבלים גם בשימוש בקמח. עם זאת, ניתן למצוא מעט מתכונים, במיוחד של קינוחים מתוקים המערבים את התזונה הטבעונית הבריאה עם הדרישות המיוחדות של הכשרות לפסח.

 

הפעם אספנו עבורכם שני מתכונים הסובבים סביב הסילאן, המיוצר מתמרים ללא כל חומרים משמרים. כל אחד מהמתכונים ניתן לשינויים ולהתאמות לפי הטעם, ומומלץ להתייחס לכל מתכון כאל המלצה בלבד. אז איך נפנק את האורחים שלנו במתוקים טבעוניים בסדר?  

 

עוגיות מתוקות על בסיס שקדים

לשקדים, כידוע, יש אין ספור יתרונות תזונתיים שהוכחו במחקרים רבים. הם מסייעים לתחושת שובע, ואפילו מסייעים לירידה במשקל. אמנם המתכון הבא כולל גם סילאן וסוכר, שמוסיפים לו קלוריות, אך ניתן להכין אותו גם עם סטיביה או אפילו להסתפק בסילאן עצמו ובמתיקותו הטבעית ולוותר על תוספת הסוכר לחלוטין (ניתן גם להכין צלחת עם עוגיות המכילות סוכר וצלחת נוספת לשומרי הדיאטה נטולת הסוכרים).

 

אז איך נתחיל?

למתכון הזה נצטרך בערך שליש כוס סוכר, כוס ורבע של סילאן איכותי, 3 כוסות שקדים (פרוסים לרצועות דקיקות) ו-3 כפות טחינה גולמית. נשפוך לקערה גדולה את השקדים, נוסיף את הסילאן ואת הטחינה הגולמית ונערבב בזהירות. נסו שלא לגרום לשקדים הדקיקים להישבר, על מנת שהעוגיות ישמרו על מרקם אחיד.

 

לאחר שנוצר מרקם אחיד וטעים (בשלב הזה אף אחד לא מתאפק – כולם לוקחים טעימה), נסדר קבוצה קטנה של הבלילה בתבנית עוגיות (יהיו לנו כ-30 עוגיות), נכניס לתנור לאחר שחיממנו אותו ל-170 מעלות, ונאפה את הבלילה המתוקה בערך 10 דקות. נבדוק אם התרכובת כבר יציבה. אם העוגיות עוד לא קשות מעט, נוסיף עוד 3 עד 4 דקות בתנור. לאחר מכן חשוב לצנן את העוגיות ולשמור אותן בכלי אטום. העוגיות עדינות מאוד, ומה שמדביק אותן הוא הטחינה הגולמית והסוכר, שמתקרמל קלות ומפיץ ריח נפלא.

 

דלורית מתוקה

מתכון נוסף שניתן להגיש כקינוח בסוף הארוחה או כתוספת לארוחה עצמה מבוסס על הדלורית. הדלורית ידועה כחביבת הדיאטות בזכות ערכה הקלורי הנמוך. ניגש למטבח: למתכון זה נצטרך: 3 דלוריות, 3 כפות שמן זית, 3 כפות סילאן, מעט פטרוזיליה ומלח ופלפל לפי הטעם.

 

את הדלוריות נחצה לאורך ונוציא מהן את הגרעינים. בינתיים נתחיל לחמם את התנור על מנת שיגיע לחום הרצוי עד שנסיים. התנור אמור להגיע ל-190 מעלות. נכין תבנית ועליה נניח נייר אפייה. נפזר את הדלוריות על נייר האפייה מבלי שיגעו זו בזו, ונתבל אותן במלח, בפלפל ובפטרוזיליה חתוכה. לאחר 40 דקות נוציא את הדלוריות המוכנות ונפזר עליהם סילאן בנדיבות.

 

רצוי להגיש את הדלוריות מיד לאחר ההכנה, משום שבחימום מאוחר יותר תאבדו את המרקם המיוחד של הסילאן. אם אתם מתכננים להכין את הארוחה מראש ולחמם לאחר מכן, תוכלו להכניס אותן לתנור לחצי שעה בלבד ללא הוספת הסילאן, ולפני ההגשה לחמם 10 דקות נוספות. את הסילאן הוסיפו ממש לפני ההגשה.







חזור »
מוצרים במבצע
Featured Products

פלפל אדום - red pepper

Product Image
מחיר ל קילו: 8.90
לפרטים נוספים

סל ירקות אורגניים קטן

Product Image
מחיר ל סל 10 ירקות: 85.00
לפרטים נוספים

סל פירות וירקות אורגניים גדול

Product Image
מחיר ל סל: 135.00
לפרטים נוספים

פסטה אורגנית - pasta

Product Image
מחיר ל : 5.99
לפרטים נוספים

לחם שיפון מלא - rye bread

Product Image
מחיר ל כיכר: 12.99
לפרטים נוספים

לחם דגנים קל - grain bread

Product Image
מחיר ל כיכר: 12.99
לפרטים נוספים

חסה ערבית - arab lettuce

Product Image
מחיר ל יחידה: 5.90
לפרטים נוספים

אבוקדו אורגני - avocado

Product Image
מחיר ל קילו: 9.00
לפרטים נוספים

פטרוזליה שורש - root parsley

Product Image
מחיר ל צרור 3 יחידות: 7.90
לפרטים נוספים

כרוב לבן - white cabbage

Product Image
מחיר ל קילו: 9.30
לפרטים נוספים

 


© אור-גני    מעוניינים להירשם? טלפון: 08-9791616 פקס: 08-9791818    דוא"ל: info@or-gani.org.il   כתובת למשלוח דואר: ת.ד 34488 ירושלים

   
הקמת אתר   |   פרסום בגוגל - מרקטיזם   |   עוצב ע"י

Your cart is currently empty.