English | עברית
יתרונות וחסרונות של תזונה ללא גלוטן
Created by Nir Ramati in 01/02/2018 00:03:16


לפני שנבין מהי דיאטה ללא גלוטן, ננסה להבין מהו גלוטן. גלוטן הוא החלבון שיש בדגנים, דוגמת חיטה, שיפון, שעורה וכוסמין. כשמכינים לחם למשל, הגלוטן מתפתח במהלך הלישה והוא זה שמאפשר למרכיבי הבצק להתחבר ולהפוך לבצק, מכאן שמו גלוטן ובעברית "דבקן". הבעיה היא, שיש אנשים רבים שלא יכולים לאכול מאכלים המכילים גלוטן, כיוון שהגוף שלהם לא יכול לעקל את הגלוטן, מה שמוביל לפגיעה במעי, הקאות, שלשולים וכיוצא בזאת. אנשים אלה סובלים ממחלה שנקראת צליאק והם נאלצים לשמור על תזונה ללא גלוטן, דבר שיש בו יתרונות ולא רק רפואיים, אך יש בו גם חסרונות ובעניין זה מאמרנו עוסק.
י

יתרונות של תזונה ללא גלוטן

היתרון הבולט והעיקרי של תזונה ללא גלוטן הוא כמובן היתרון הרפואי. אלא הסובלים מציאליק או מתופעות לוואי אחרות שנגרמות מגלוטן, חייבים להקפיד על דיאטה זו ועל ידי כך, הם יכולים להחזיר לעצמם את הבריאות ואת תפקוד הגוף ומערכת העיקול. הבריאות היא הדבר הכי חשוב בחיים ולכן, במידה ויש לכם רגישות לגלוטן, עליכם לאמץ את הדיאטה ללא גלוטן ולהחזיר לכם את הביטחון ולהפסיק בעצם לסבול, בכל פעם שאתם אוכלים משהו. יתרון נוסף של דיאטה זו, הוא שהיא מפחיתה גזים, ונפיחות בבטן והיא תעזור לכם לשמור על המשקל. לא רק זאת, היא גם תעניק לכם תחושת קלילות וזו נחשבת גם לתזונה בריאה יותר. אבל, לתזונה זו גם חסרונות, כמו כמות הסוכר הנמצאת בתחליפים ללא גלוטן ולכן, חשוב להיות מודעים גם לחסרונות הדיאטה.

חסרונות של תזונה ללא גלוטן

דיאטה ללא גלוטן היא הרבה יותר מורכבת מתזונה שכוללת לחם או חלות ללא גלוטן. רק בשביל לסבר את האוזן – כ-90% מהמאכלים שמוצעים במסעדות, דוכני מזון, ברים ובתי קפה, מכילים גלוטן בתוכם. כלומר, לא מספיק להוציא את הלחם מהתזונה וזה החיסרון העיקרי. בשל כך, אין כמעט מבחר או אפשרויות זמינות באוכל מהיר ובמסעדות לאנשים ששומרים על דיאטה זו. כתוצאה מההיצע הנמוך של מנות ללא גלוטן, מחיריהן הם גבוהים מאוד, מה שלא מתאים לכל אדם וזו בעיה נוספת. תוסיפו את אלה לעובדה שכחלק מדיאטה זו צריך בעצם לבדוק כל מוצר וכל מנה שאנחנו מעוניינים לאכול ונוצר פה כבר מטרד רציני.

בשורה התחתונה, עליכם לחשוב – אם אתם רגישים לגלוטן ואין לכם ברירה, אזי חשוב שתקפידו על הדיאטה ותשמרו על הבריאות שלכם. אם אתם מעוניינים בדיאטה זו בכדי לרדת במשקל או להעניק לעצמכם קצת יותר קלילות, הורידו את כמות הגלוטן באוכל, אך הקפידו לווסת את הדיאטה ולוודא שאינכם צורכים מאכלים עם יותר מידי סוכר, שגם אינו בריא לגוף האדם בכמויות גבוהות.



חזור »
מוצרים במבצע
Featured Products

אבוקדו אורגני - avocado

Product Image
מחיר ל קילו: 9.00
לפרטים נוספים

סל ירקות אורגניים קטן

Product Image
מחיר ל סל 10 ירקות: 85.00
לפרטים נוספים

סל פירות וירקות קטן

Product Image
מחיר ל סל: 95.00
לפרטים נוספים

פלפל אדום - red pepper

Product Image
מחיר ל קילו: 8.90
לפרטים נוספים

בננה - banana

Product Image
מחיר ל קילו: 10.40
לפרטים נוספים

פסטה אורגנית - pasta

Product Image
מחיר ל : 5.99
לפרטים נוספים

פריכיות אורז - rice cakes

Product Image
מחיר ל אריזה: 5.99
לפרטים נוספים

לחם דגנים קל - grain bread

Product Image
מחיר ל כיכר: 12.99
לפרטים נוספים

ברוקולי - broccoli

Product Image
מחיר ל קילו: 10.50
לפרטים נוספים

כרוב לבן - white cabbage

Product Image
מחיר ל קילו: 9.30
לפרטים נוספים

 

© אור-גני    מעוניינים להירשם? טלפון: 08-9791616 פקס: 08-9791818    דוא"ל: info@or-gani.org.il   כתובת למשלוח דואר: ת.ד 34488 ירושלים

   
הקמת אתר   |   פרסום בגוגל - מרקטיזם   |   עוצב ע"י

Your cart is currently empty.